تعین هدف در تبلیغات ایمیلی

 


تعیین هدف در تبلیغات ایمیلی

اگر می‌خواهید در کار بازاریابی ایمیلی خود موفق شوید، باید عوامل زیادی را مد نظر قرار داده و از آنها تخطی نکنید. یکی از این نکات، این است که در اول راه برای خود تعیین هدف کنید که از راه اندازی یک کمپین تبلیغات ایملی، چه چیزی را می‌خواهید. یعنی در نهایت کاربری که شما به آن نامه ای را ارسال می‌کنید، می‌خواهید چه کاری را برایتان انجام دهد؟ پاسخ دادن به این سوال، همان تعیین هدف در تبلیغات ایمیلی است که حتماً بایستی انجام شود.

در ارسال ایمیل انبوه شما چه می‌خواهید؟ آیا می‌خواهید که دریافت کنندگان ایمیل‌های تبلیغاتی شما در سایت شما عضو شده، و یا خریدی را انجام دهند؟ یا اصلاً قصد افزایش بازدید در یک دوره زمانی کوتاه مدت را دارید؟

در هر صورت، هر قصد و نیتی که از راه اندازی بسته تبلیغاتی خود دارید، باید هدف خود را مشخص کنید. در این صورت است که به راحتی می‌توانید بروی آن مانور داده، و ابزارها و مواد لازم را تعیین کنید و در کنار یکدیگر بچینید تا به هدفی که تعیین کرده اید، برسید.

بسته به نوع هدفی که انتخاب کرده اید، خیلی از مراحل کار ممکن است که فرق کند. مثلاً اگر شما قصدتان فروش یک محصول به صورت فوری است، حتماً نیاز است که مشخصات کامل کالای خود را در متن ایمیل بیاورید، و یا اگر می‌خواهید مشتری را به یک صفحه از فروشگاه خود منتقل کنید، این کار را با ظرافت خاصی انجام دهید. اینجاست که ما به اهمیت انتخاب هدف برای ارسال ایمیل تبلیغاتی پی می‌بریم.

در کل این سوال را همیشه در ارسال ایمیل تبلیغاتی از خود بپرسید که انتظار دارید مردم چه کاری را برای شما انجام دهند؟ پس از اینکه به این سوال پاسخ دادید، تا حدی هدف خود را تعیین کرده اید که به راحتی از این پس می‌توانید بقیه مراحل را به خوبی طی کنید.