فرستادن یک ایمیل تاثیر گذار

 

 

مطمئناً تجربه دریافت ایمیل های ناشناس را دارید . از خودتان بپرسید چه چیزی باعث می شود روی ایمیلی که فرستنده آن را نمی شناسید کلیک کنید ؟

جواب این سئوال بسیار واضع است :


موضوع نامه (Subject):

خط موضوع نامه از اهمیت کلیدی فراوانی برخوردار است و به جرئت می توان گفت بیش از 50% قضیه نوشتن یک موضوع جذاب و تحریک کننده است . فراموش نکنید که تا زمانیکه افراد روی ایمیل شما کلیک نکنند نمی توانند محتوای آن را مطالعه کنند ، پس گرفتن کلیک ، یک هنر محسوب می شود .

در نوشتن موضوع نامه به موارد زیر توجه کنید :

  1. از نوشتن موضوع های طولانی و خسته کننده به شدت اجتناب کنید . موضوع باید کوتاه و مختصر باشد و نظر خواننده را جلب کند .
  2.  شباهتی به نامه های تبلیغاتی نداشته باشد . مردم روزانه توسط صدها آگهی تبلیغاتی بمباران می شوند و این موضوع آنها را خسته و بی حوصله می کند .کافی است خوانندگان ایمیل شما فکر کنند که این یک آگهی تبلیغاتی است تا به راحتی از روی آن بگذرند . به عنوان مثال فرض کنید که شما صاحب یک بنگاه کار آفرینی هستید و می خواهید خدمات خود را در جهت ایجاد شغل به افراد معرفی کنید ، در زیر دو نمونه عنوان نامه آورده شده است :

    نمونه غلط : اگر می خواهید در آمد میلیونی داشته باشید بخوانید .

    نمونه درست : دعوت به همکاری در شرکت .....( نام شرکت تان را حتماً بنویسید .)
  3. روی متن خود تمرکز کنید . از توضیحات طولانی و خسته کننده پرهیز کنید . سعی کنید در چند خط یا چند پاراگراف کوتاه مهم ترین قسمت پیام خود را به مخاطبین انتقال دهید . در صورتی که وب سایت دارید می توانید ار خوانندگان دعوت کنید که ادامه مطالب را در سایت تان پیگیری کنند و سپس آدرس سایت خود را در متن قرار دهید .
  4.  از مخاطبین خود بخواهید کاری انجام دهند به عنوان مثال از آنها بخواهید که از سایت شما بازدید کنند و یا با شماره تلفن شما تماس بگیرند .
  5. از ایمیل های HTML به جای ایمیل های متنی ساده استفاده کنید . ایمیل های مبتنی بر HTML جذاب تر هستند و با کاربر ارتباط بیشتری برقرار می کنند . برای این منظور حتماً از قالب های استاندارد (Standard Template ) استفاده کنید . این قالب ها شامل جدول هایی هستند که از به هم ریختگی و آشفتگی متن شما در کامپیوترهای مختلف جلوگیری می کند . همچنین چون دارای رنگ و چیدمان هستند ارتباط بصری عمیق تری با مخاطب برقرار می کنند .
  6. ایمیل خود را سنگین نکنید به عنوان مثال اگر قرار است کاتالوگ محصولات خود را برای مخاطبین بفرستید. در چند خط به معرفی خود و محصولات تان بپردازید و سپس لینک کاتالوگ ها را به ایمیل خود ضمیمه کنید (Attachment) و از کاربر بخواهید آن ها را دانلود و مطالعه کند . فراموش نکنید که بهترین حالت این است که کاتالوگ ها را روی سایت خود قرار دهید و از کاربران بخواهید که به سایت شما آمده و آنها را دانلود کنند ، سپس آدرس مستقیم صفحه ای که کاتالوگ در آن قرار دارد را به نامه اضافه کنید .