شناخت خوانندگان قبل از ارسال ایمیل


شناخت خوانندگان قبل از ارسال ایمیل تبلیغاتی

امروزه با توجه به رشد استفاده از رایانامه و ایمیل در بین کاربران مختلف رایانه و همچنین جامعه‌ی انسانی، توجه بیشتری از جانب بازاریابان به این بخش معطوف شده است، که سرمایه گذاری را در این بخش انجام داده تا سود خوبی را به جیب بزنند! پس این گونه بازاریابان به فکر استفاده از ایمیل تبلیغاتی می افتند که حتماً باید نکاتی را در نظر داشته باشند. دقت کنید که اگر شما هم می خواهید از ایمیل تبلیغاتی برای مقاصد خود استفاده کنید، شاید اولین گام این باشد که شناخت کافی از خوانندگان خود داشته باشید. شما باید بدانید که برای چه افرادی می خواهید ایمیل آن هم از نوع تبلیغاتی ارسال کنید. این موضوع خیلی مهم است، و در آخر می تواند منجر به رشد کسب و کار شما شده، و یا با شکست روبرو شوید.

شما باید به شناخت کافی نسبت به خوانندگان ایمیل های تبلیغاتی خود برسید و سپس اقدام به دستور دادن نرم افزار ایمیل مارکتینگ برای ارسال نامه های انبوه کنید. این کار به موفقیت بیشتر کار شما می انجامد. در درجه اول، شما باید بدانید که افرادی که قرار است نامه های شما را دریافت کنند، اصلاً علاقه ای به این کار شما دارند یا خیر. پس از آن باید به این بیاندیشید که آیا آنها به زمینه کاری شما علاقه مند هستند یا خیر. اگر این دو مورد را در نظر بگیرید، نصف کار شما از نظر اصولی صحیح است.

به این موضوع باید خیلی دقت کنید که افرادی که به آنها نامه ای را ارسال می‌کنید، حتماً باید رضایت انجام چنین کاری را به شما اعلام کرده باشند. مثلاً زمانی که در سایت تان، فرمی را قرار می دهید که بازدیدکنندگان در ازای وارد کردن نشانی ایمیل‌شان، کتاب رایگانی را دریافت کنند، این به این منزله است، که آنها به شما این اطمینان را داده‌اند که از شما نامه هایی را دریافت کنند. البته این به مهارت شما بستگی دارد که آنها را همچنان جزء بازدید کنندگان و خوانندگان خود نگه دارید.

دقت کنید که باید در نامه هایی که ارسال می کنید، این اجازه را به آنها بدهید که هر زمان که خواستند، از اشتراک خبرنامه‌ی شما که کمی هم رنگ و بوی تبلیغاتی می‌دهد، انصراف دهند. این حق هر کسی است که نشانی ایمیلش را به شما داده است و شما باید به این اعتماد خیانت نکنید و صندوق ورودی آنرا بدون درخواست وی از نامه های پراکنده پر نکنید. متاسفانه شاید خیلی از سرویس هایی که همینک در حال کار کردن در زمینه ایمیل مارکتینگ هستند و فارسی زبان هم هستند، اصلاً به این نکته دقت نکنند.

نکته‌ی دیگر این است که حتماً باید بدانید زمنیه کاری شما چیست، و بیشتر در چه حوزه ای فعالیت می‌کنید که مطالب و مضامینی را برای مشترکین خود ارسال کنید که آنها می‌پسندند و می‌دانند که از این به بعد در همان زمینه شروع به ارسال مطلب در رایانامه آنها می‌کنید.

در نهایت منظور از شناخت را امیدوارم که درک کرده باشید. شما باید مخاطبین خود را از روی فرمی که بوسیله آن اقدام به جمع آوری ایمیل آنها کرده بودید، شناخته باشید، قبل از این که شروع به ارسال ایمیل تبلیغاتی به صورت انبوه کنید.